perjantai 27. lokakuuta 2017

Mie vs lokakuun riennot

Well hello!
Pitkästä aikaa. Nyt on taas semmonen hetki, että pystyn kirjottelemaan kun pää ja vireystila sen sallii. Ajattelin tänään tehdä tällaisen simppelimmän postauksen, minkä jälkeen huomenna julkaisen ihan teksti tekstiä. Lokakuu on sisältänyt jos millaista reissua ja menoa. Monta viikonloppua putkeen olen ollut pois Lappeenrannasta sivistämässä itseäni tuolla isommilla kirkoilla.

Viikonloppu nro 1:

Tallinnan reissu työporukalla. Vietin lomaviikkoa ja lähdin sen lopuksi työkavereiden kanssa Tallinnaan kahdeksi yöksi. Lähtö oli perjantaina ja palasimme sunnuntaina. Ja tunnustan, avasin Tinderin myös Tallinnassa, vaikken tiedä miksi. Pääsin myös avaamaan Tinderin saloja työkaverilleni, jonka kanssa sitten huoneessamme myöhään illalla "swaippailimme" vasemmalle ja oikealle. No perfect matches, surprise surprise. Ei ihan ongelmitta mennyt tämä reissu, sillä alkuun meillä ei ollutkaan huoneita (vaikka ne on varattu ja maksettu 2kk etukäteen), sillä hotellilla oli joku sekaannus. Kiitos huipun matkanjohtajamme, saimme viimein pitkän neuvottelun tuloksena huoneet kaikille viidennestä kerroksesta. Huoneessamme ei ollut kovin hääppöinen näköala ja sen lisäksi huonetta koristi tällainen upea taulu.. Kuka lie valinnut huoneiden sisustuksen, kiitos hänelle.

Viikonloppu nro 2:

Aina niin upea ja mahtava Cirque du Soleil (Varekai) @ Hartwall Areena. Tämä reissu oli suunniteltu jo vuosi sitten, sillä ostimme liput heti, kun ilmoitus tulevasta vierailusta Suomeen pompahti sähköpostiini. Show oli upea ja taianomainen (niin kuin aina). Tämä oli jo neljäs kertamme kyseisen sirkuksen esityksissä: Saltimbanco, Quidam, Alegria ja nyt Varekai. Jokaisessa omanlaisensa tarinansa, jonka ei haluaisi loppuvan. Tämä jos mikä irroitti arjesta. (ja innostaa tällaisen haaveilijan miettimään luovia juttuja <3 ) Ainoana miinuksena reissussa oli se, ettei myynnissä ollut käsiohjelmia tai show:n soundtrackia minun ja äitini kaltaisille hamstraajille. Tapanamme on ollut ostaa jokaisesta ohjelmasta kyseiset tavarat.

Ei sinkkujuttuja tällä reissulla (jossa siis mukana, äiti, isä, serkkuni ja tätini)

Viikonloppu nro 3

Parhain synttärilahjani ikinä :Tukholman ristely parhaan ystäväni Neiti I:n kanssa! Lähdimme jo torstaina liikkeelle kohti Helsinkiä. Päätimme käydä Hulluilla päivillä eli Hullareilla perjantaina. Veimme ensin laukut terminaaliin privaatti risteilyemännällemme neiti L:lle ja teimme lähtöselvityksen ja sen jälkeen olimme valmiita kiertelemään ihmisjoukossa Stockmannin läpi. Jouduimme kiertelemään aivan ylimpään kerrokseen löytääksemme mieleisen Hullari-tarjouksen:

Talon puna-, valko- ja kuohuviini 6 euroa lasillinen.
Täytyy myöntää, että ennen laivaan nousua muutama lasillinen tuli nautittua eikä laivan buffetin "rajaton" viinihanakaan ollut pahitteeksi.. Ihan huippureissu seikkaltiin ja vähän eksyttiinkin Tukholmaan, syötiin (ja juotiin) hyvin, ostettiin tax free-kaupa tyhjäksi ja törmättiin mikkeliläiseen porukkaan, jonka kanssa juttu luisti ja saatiin tulokseksi tällainen kuva:
Persauki Yacht Club

Viikonloppu nro 4:

West Endistä Suomeen saapunut Cats.musikaali. En osaa edes kuvailla sitä sanoin. Kaikki mitä olen uneksinut musikaalista ja siinä esiintymisestä tuli toteen. Upeat valot, lahjakkaat laulajat, orkesterin taitava livesuoritus, rooliin eläytyminen ja kaikki se taika mitä musikaaleissa on. Olisi ollut upeaa nähdä tämä kyseinen esitys alkuperäisellä paikallaan Lontoossa, mutta olisin ollut vielä liian nuori ymmärtämään kuinka hieno esitys onkaan.

Ainoa miinus oli areena esiintymispaikkana, sillä lava on suht pieni kooltaan, joten kauempaa katsottuna ei lavalla näkynyt kuin pieniä hahmoja. Kuvasta näkyvien ruutujen kautta kuitenkin näkyi lähiotoksia aina vuorollansa laulavista kissoista. Musiikki ja laulu kuuluivat hyvin ja tähän laitan vielä kauneimman ja varmastikin tunnetuimman laulun kyseisestä musikaalista: Memories . Tässä siis alkuperäinen versio kyseisestä kappaleesta, tämän kyseisen näytöksen, jonka kävimme katsomassa, versioita ei löytynyt, mutta juuri tämä kappale hiljensi koko salin kuuntelemaan ja sai osan itkemäänkin. Lopuksi kyseinen esiintyjä sai todella suuret aplodit ja suosionosoitukset (hämmentävää, että näinkin voi Suomessa tapahtua, että yleisö innostuu..)

Mutta tällaista siis tapahtunut. Nyt vapaa ja rento viikonloppu tiedossa (flunssaisena, mutta kuitenkin!). Siksi taas saa aikaiseksi kirjoiteltua ja pohdittu asioita, Huomenna luvassa hyvä postaus, pysy kuulolla ;)

Poikamiestyttö

Milla

P.s. Jotain tapahtuu miun luona loka-joulukuussa (tän ilmoituksen mukaan). Tervetuloa, nähdääks Millal? ;)