tiistai 19. syyskuuta 2017

Mie vs ruoka


Mmmmm, nyt pääsemmekin suosikkiaiheeseeni eli ruokaan! Häissä (tai ainakin minun häissäni) ruoka on tärkeässä roolissa. Suhde ruokaani on simppeli: hyvä ruoka parempi mieli (vai olikohan se jonkun ruokafirman mainosslogan..?) Jos en ole syönyt, olen äkäinen kuin takamukseen ammuttu karhu eikä morsiamen olisi suotavaa hääpäivänään olla ikävä vieraillensa. Jos näet minut äkäisenä tai surullisena, anna vaikka se Snickers-patukka "you're not you when you're hungry", niin hymyilen kuin Naantalin aurinko. Hääparilla ja vierailla on pitkä päivä ja voi olla, ettei ehdi aamulla syömään kunnolla, joten joutuu vatsa kurnien, korvissa humisten ja pieni pyörryttävä tunne päässä astelemaan alttarille tai seisoskella ja odottaa kunnes ruokailu alkaa. Unelmani olisi, ettei näin kävisi kellekkään, joten pohdin josko laittaisinkin ne Snickers-patukat osoittamaan vieraan paikat kirkossa tai vastaanotolla. Riippuen missä minut vihitään.




Mielestäni häissä tulisi ruokaa olla runsaasti tarjolla ja koko illan ajan. Myös juomaa tulisi tarjoilla pitkin iltaa. Salaatteja, leipää, herkkuja !SIPSEJÄ, OMNOMNOM! Voi olla, että minun tai siis meidän pöytäämme tulee kulhollinen sipsejä, sitten olen erittäin tyytyväinen koko päivän. Toinen ruoka (kyllä, sipsit lasketaan ruuaksi!), jota rakastan eniten, on kautta aikojen ollut lasagne. Siinä on sitä jotain, koska se maistuu ihanalta tuoreena ja taivaalliselta seuraavana päivänä. Ehkäpä se voisi olla pääruokana häissäni, vaikkei se niin tyylikäs ja perinteinen ruoka olekaan. En kylläkään ole aivan varma onnistuuko sellainen, mutta aion ainakin kokeilla. 

Kaikkien aikojen inhokkiruokani on kaalilaatikko. Ei ole kyse ettenkö olisi kokeillut tai yrittänyt opetella syömään sitä. Se ei vain uppoa. Ei sitten millään. Suosikkeihini eivät kuulu myöskään salmiakki&lakritsi, olut, kahvi, raaka kala (eli tyyliin sushi tai graavilohi, not my thing), oliivit ja jalapenot (en enää tulisuudelta maista muuta kuin suussa tuntuvan poltteen). Ainoat näistä inhokkiruuista/ juomista, jotka häihini sallin ovat kahvi ja olut. You are welcome, oisin voinut myös tehdä häistä sellaiset, että siellä on vain siideriä, valkoviiniä, kuoharia ja teetä. Joten olen erittäin huomaavainen vieraitani kohtaan, eiks jep? Allergikot saavat tuoda omat ruokansa. No ei nyt sentäs, helpointa olisi, että kaikki ruoka olisi esim. laktoositonta/maidotonta ja gluteenitonta, niin ei tarvitse miettiä mitä voi syödä ja mitä ei. Olen kokeillut nimittäin viime aikoina tällaista ruuanlaittoa ja leipomista, yllättävän hyvin löytyy vaihtoehtoja.  

this looks so good 
tämä voisi olla ihana perinteisen hääkakun tilalla
Olen jotenkin pikku hiljaa kallistunut siihen, etten halua perinteistä hääkakkua, vaan jotakin yllä olevien kuvien kaltaista järjestelyä. Ah, donitsiseinä tai leivostornit, oh my god. Jos minua ei näy minun (eiku siis meidän..hitsi se on vaikea muistaa) pöydässä, niin olen varmastikin donitsiseinän luona suupielet suklaakuorrutteessa. Jenkeissä ruokaan ja kakkuun saatetaan käyttää hurjiakin summia, on seisovaa pöytää ja pöytiin tarjoilua, cocktail hour ja mitä lie. Unelmieni mies, toivottavasti olet siis myös rikas (kaikkien muiden aiempien ominaisuuksien lisäksi), sillä häitteni (siis häidemme, äh!) järjestäminen tulee maksamaan. Oikeastaan häitteni ruoka tulee maksamaan. Koska ruoka, hyvät lukijat, on minulle erittäin tärkeä asia (kuten kropastani sen huomaa..)  ja herkut pelastavat juhlat kuin juhlat (plus tietysti alkoholi). 

mmm, toinen mahdollinen ruokavaihtoehto, back to basics


Nälkäinen poikamiestyttö

Milla

P.s. Ben & Jerry's voisi olla kyllä hyvä hääteema... hmm. 
P.p.s. Häissä, joissa olen ollut on ollut erinomaista ruokaa, mmmm. Ruokaa.. pitäisikin tehdä itseasiassa nyt ruokaa!
P.p.p.s Miten tuo hääsana taipuu?? Häideni/Häitteni? Häidemme/Häittemme? Hitsi suomen kieli on hankala

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti